بررسی قد و وزن کودکانمان

* سالانه کودک خود را برای بررسی وزن به نزد متخصص تغذیه ببرید:

پزشک، وزن، قد و BMI کودک را محاسبه می کند. میزان افزایش BMI یا صدک کودک در یک سال خصوصا اگر کودک بالای 4 سال داشته باشد می تواند نشانه ای از ریسک او برای ابتلا به چاقی در آینده باشد.

* الگوی مناسبی برای کودک تان باشید:

شما برای کنترل وزن خود باید غذاهای سالم مصرف کنید و ورزش منظم داشته باشید و از فرزندتان هم بخواهید تا با شما همراهی کند.

* از غذا برای تنبیه یا تشویق استفاده نکنید:

ممکن  است به صورت ناخواسته برای کنار آمدن با کودک به غذاهای خاصی مثل شکلات به عنوان تشویق یا تنبیه پناه ببرید. به عنوان یک قانون کلی، غذا به عنوان وسیله ای برای اصلاح کودکان به کار گرفته نمی شود.

* بر روی نکات مثبت تاکید کنید:

برای تشویق کودکان به عادات سالم، نکات مثبت آن را بازگو کنید. مثلا از لذت بازی در هوای آزاد یا تنوع میوه های تازه که در فصل های مختلف وجود دارد، بگویید.

در مورد فواید ورزش برای بدن آن ها به غیر از کمک به کاهش وزن صحبت کنید مثلا می توانید بگویید ” ورزش سبب قوی شدن قلب، شش ها و عضلات شما می شود “.

* صبور باشید:

خیلی از بچه های دچار اضافه وزن با قد کشیدن و سبک زندگی سالم به وزن طبیعی خود می رسند.

به خاطر داشته باشید که وقتی بیش از حد مراقب عادات غذایی کودک و وزن او هستید ممکن است نتیجه ی معکوسی داشته باشد و باعث شود تا کودک بیشتر از قبل غذا بخورد یا این که بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات غذایی باشد.

http://8pa.ir/

ارسال دیدگاه