فشار حمل اجسام سنگین

اگر وزن کوله پشتی و یا کیف دستی شما بیش از ۱۰ درصد وزن بدن شماست ، خیلی سنگین است. اگر مجبورید هر روز چیز سنگینی حمل کنید از کیفهای چرخدار استفاده کنید .
 
درواقع از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر در طول زندگیشان حتما”دچار کمر درد می شوند.
در اینجا به ۵ راه حل مفید و ساده که موجب پیشگیری از کمردرد می شود اشاره می کنیم.
کلم بروکلی بیشتر بخورید :
محققان ژاپنی کشف کرده اند که مصرف سبزیجات سرشار از ویتامین K باعث می شود کلسیوم بیشتری در استخوانهای ما ذخیره شود و در نتیجه تراکم استخوانهای ما بیشتر شود.
اجسام سنگین حمل نکنید !
اگر وزن کوله پشتی و یا کیف دستی شما بیش از ۱۰ درصد وزن بدن شماست ، خیلی سنگین است. اگر مجبورید هر روز چیز سنگینی حمل کنید از کیفهای چرخدار استفاده کنید .
یک تختخواب مناسب انتخاب کنید :
برخی گمان می کنند که تختخوابهای سفت برای کمر مناسب تر هستند اما تحقیقات نشان داده است افرادی که از تختخواب های نرمتر استفاده می کنند کمتر دچار کمر درد می شوند.
بالش مناسب انتخاب کنید :
دقت کنید بالش شما خیلی بلند نباشد و سرتان هم تراز ستون فقراتتان باشد . اگر به پشت می خوابید بالشی انتخاب کنید که باعث نشود سر و چانه شما به جلو خم شود و به قفسه سینه شما نزدیک شود. اگر به پهلو می خوابید ، سرتان نباید به سمت شانه هایتان متمایل شود.
روی میز کارتان خم نشوید :
حتما” به یاد دارید که پد ر و مادرتان همیشه به شما تذکر می دادند که صاف پشت میز بنشینید و روی میز خم نشوید .صاف نشستن برای کمر خیلی مفید است. بهترین حالت برای کار کردن پشت میز کار این است که کمرتان را پشتی صندلی تکیه بدهید وپاهایتان را صاف روی زمین بگذارید.

ارسال دیدگاه